lördag 3 januari 2009

Uppdrag rockabilly:)

Jag gillar rockabillystilen. Kikade just på några bloggar med det temat.

Nåt som slog mig är att det inte är helt lätt att få till det på ett bra sätt. Vad som är rätt och fel är nog rätt individuellt, men jag tycker inte att rockabilly på tjejer ska se tantigt ut iaf. Jag är väl helt enkelt inte så svag för original retro utan gillar det modernare stuket. Är inte så sugen på att se ut som en 50-tals hemmafru:) Det ska rocka!

Off:
-Buddy Holly-brillor (jag ser f.ö inte klok ut i någon sorts glasögon, nåt med ansiktsformen tror jag, hade jag dålig syn hade jag nog känt mig tvungen att skaffa linser)
-Virkad handväska i traditionell stil
-inredning á la gamla tant Märta
-hår á la gamla tant Märta

Hmm:
-stickat
-vissa typer av rutigt på tyg t.ex. "huggtanden"

On:
-Tatueringar
-Tuperat hår
-Klänningar med klockkjol och insvängd midja
-Jeans

Inga kommentarer: