söndag 18 januari 2009

Tabuämne trots naturligt

Har just nu en rolig diskussion med en vän på msn, om udda uttryck, kom på att tänka på detta inlägg som jag tidigare publicerat i en annan blogg.

Varför finns det så få vettiga ord för tjejers och kvinnors "inunder"???

Men som..

-Snippa, det låter som snipa det ju, kan orsaka dåliga skämt som snippäventyret o likande.

-Mus, går så in i hemvete att feltolka, roligt för vuxna kanske men hur bra är det egentligen för barn att vara osäkra på vad det är som menas med "mus"?? Förresten jag som faktiskt är vuxen (nåja) fick ett skrattanfall en gång när det kom katten Gustav på barnkanalen och han hade en maris, med hög dov röst ropade någon åt honom "var är musen Gustav???" om och om igen *asg*Förresten om man shoppar dataprylar, hur kul är det att gå in på databoden och säga; "goddagens, jag skulle vilja köpa en mus?" Iaf om man är lite pryd, tänk att det står en hot människa bakom disken också... :p

-Vagina, det är väl bara det inre och inget ord för hela "paketet"? Låter hsh medicinskt.

-F*tta, lär ju betyda typ fuktig sommaräng eller nåt men används alltför mycket som svordom.

-Dosa, såna finns det bara snus i tycker jag...

-Framstjärt, den som uppfann det ordet borde få en rumpa påopererad framtill!

Till sist, min favorit -Doris!!! :) Det låter bara roligt tycker jag:)

Edit: min vän på msn hade även hört detta; Fjåsa :)

Undrar just vad personalen säger på dagisen här på Åland?

Jag menar, jämför då denna fantasirika ordlista med benämningarna på killarnas pryl, till skillnad från tjejernas mackapär finns det standard-ord för deras;
snopp och det lite mer erotiska/snuskiga k*k-ordet..

Sen finns det förstås några roliga "fantasiord" också... Fast de är för hela paketet tror jag.

- Klockspel, det lärde jag mig på FL

-Skräppor, gammalt ord från mina hemtrakter tror jag:) Kollar man på wikipedia är det dock ett växtsläkte, i familje slideväxter dessutom, hupp! :)

Inga kommentarer: