lördag 24 januari 2009

Blä för barnbloggar/-dagböcker

Idag har jag trynat runt i bloggvärlden endel.

Nåt jag har riktigt svårt för är iaf såna bloggar som är skrivna av föräldrar i vad som ska föreställa barns synvinkel *hulkar*

När jag var i skolåldern hittade jag en gång en dagbok i mammas skrivbordslåda (om jag tjuvsnokade eller letade efter något minns jag inte), det var ett vanligt häfte som jag då av nyfikenhet bläddrade i. Det var "min" dagbok, bara att mamma skrivit den, ur vad som då skulle föreställa min synvinkel. Jag blev skitförbannad minns jag. Yeah right att du vet allt om mig liksom. Fast jag vågade inte konfrontera mamma för jag förstod att det inte var meningen att jag skulle hitta den.

Hmm.. Hon har aldrig gett den åt mig fast jag nu är vuxen, kanske det borde va på tiden att jag konfronterade henne? ;)

Inga kommentarer: