lördag 4 april 2009

Vad man behöver och vill...

Funderade på detta igårkväll.
Egentligen, det är väl inga konstigheter precis, men verkar som att man behöver tänka på dom och klargöra dom både för sig själv och andra lite emellanåt.

Vad jag behöver:
  • I regel sova på natten, annars är jag sedan "död" på morgonen o det passar sig inte när man är ensam mamma. Och dessutom behöver komma upp tidigt på vardagmornarna. Jag har ett sömnbehov på 8 timmar och det är faktiskt helt normalt, se t.ex. här
  • Lugn och ro för att kunna somna, har svårt med det:(

Vad jag vill ha:
  • Närhet -i lagom mängd- kramar och sådant, syftar inte på den erotiska biten, sånt är inte så viktigt för mig. Fysisk kontakt och värme is the shit liksom. Närhet för mig kan också vara att stå och luta sig mot en ko eller en häst eller att ha en hund eller katt i famnen att klappa. Mys:)
  • Ensamhet - jag får rabiesanfall till sist om jag aldrig får va ifred..
  • Roligheter - göra kul saker o skratta åt dåliga skämt:)
  • Uppmärksamhet/uppskattning - bli sedd helt enkelt. T.ex. om jag är på besök till någon och denna bara är i osocial "datatrans" känns det trist och jag drar ganska så fort, jag har ett eget liv:) Och har inte tid att sitta och dumglo när någon sitter fastnaglad vid datorn och bara stirrar på skärmen.

Edit: Hittade nåt tänkvärt när jag googlade lite; behovstrappan.

Inga kommentarer: