onsdag 1 april 2009

Food and doing good

Att det kan va så tungt att få upp den där rumpan och kocka ordentlig kvällsmat som rutin egentligen? Det som borde vara dagens viktigaste mål.. Förutom frukosten, vilken jag ju är duktig på att variera*host, harkel*
Skriver upp lite så kanske jag menorerar bättre
  • groddar -jag har ju i kylen -bara att sätta på frullesmörgåsen!
  • kiwi - har i fruktskålen -ät upp, ninna!
  • lax -har i frysen - bara att ta upp och steka o måka in!

Jag vill göra gott, njuta av livet!

  • mera smyg"boda", vet ni vad som är nice, dansa loss hemma till nånting boppigt, sen göra 10 armhävningar och 10 situps till nåt technoaktigt och sen dansa lite till:)

Bdw, jag skulle verkligen vilja påminna om en sak; gör aldrig någon annans uppfattning om dig viktigare än uppfattningen av dig själv! ALDRIG. Alla är vi människor med fel och brister, alla har vi diverse fördomar. Naturligtvis kan man lyssna på andras åsikter, men se dem som feedback, alla har något att lära en.

Hur känslig man är för andras åsikter har antagligen att göra med hur nöjd man är med sig själv och sin tillvaro. Om man lever som det passar en. Om man förmår sig att ändra det man är irriterad på, eller om det inte går: försöker acceptera läget.

Inga kommentarer: