söndag 12 april 2009

Tänkt en massa - eller - smells like brända lameller *s*

Har haft en hel del att tänka på de senaste dagarna...

Funderat på vad jag vill ha och behöver.
Jag är lite av en ensamvarg, men vad jag längtar efter är eg gemenskap. Göra roliga saker tillsammans. Inte nödvändighvis några stora saker. Och göra, även som i att bara vara.

En sak jag undrar är, varför är många så rädda för vardagen? Vill man bygga fantasi eller verklighet? Drömma både får och ska man absolut göra, men lite realism är ju också the shit... Fast ibland kanske det krävs mod att inte fly från verkligheten...
"På riktigt" så har ju alla människor brister, ingen är fullkomlig.

Tid är något som är viktigt iaf. Och tålamod. Att ta det lugnt, det finns en tid för allt. Se och lyssna, försöka förstå. Och ha ett sinne som är öppet för möten. Kommunikation, prata.
Och viktigt; förmåga att acceptera olikheter.. Alla har vi egna personliga erfarenheter av livet.

Att det kan va en konst att inse och erkänna vad man söker efter, för att förstå vad man inte söker efter.

Nu när jag ser på mitt lilla referat här så känns det som att jag uppfunnit hjulet igen *doooh* :) Men det må så vara dårå.

Inga kommentarer: