måndag 2 februari 2009

Stridigheter och inga kakor

Just nu försöker jag komma ihåg ett uttryck från en av mina favoritbloggare; "lycka är inte frånvaro av knövligheter" (Santha Draksprak).

Blogger eller datorn eller nått trilskas emellanåt och tycker att cookies disabled när jag ska hit och skriva. Och min msn byter emellanåt bild av sig själv (idag var det hästar där).
Men det slutar inte där.

Jag är mest av allt så less på konflikter i min närhet just nu. Konflikter all over the place. I grannskapet, i skolan och på nätet strids det. Wazzup med allt nojsande??
Kollektiv mens, även bland den manliga delen av befolkningen eller?

Jag är inte alls någon fantast av det. Även om man inte befinner sig i stormens öga är det påfrestande ändå, att måsta höra om det. Man ska helst också välja sida, ta parti, tycker stridstupparna. Inte alltid så lätt, det där med rätt och fel är sällan absolut.

Vad ska man göra? Dela ut pepparkakor kanske?:) Så alla blir snälla.
Alternativt dra på sig peltorlurarna så man slipper höra på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj hoppas du inte känner att du behövt ta mitt parti, jag har nog klarat mig förut men är man ensam mot 5 är det skönt med backup ibland.:-)

Ninna sa...

Hups det var inte meningen att du skulle ta åt dig, det jag tänkte på angående folk som försöker tvinga en att ta parti är sånt som varit med grannarna och i skolan. När bara vill va neutral och inte har tillräckligt med info för att KUNNA ta ställning.

Ninna sa...

Jag står helt för det jag skrev på FL, jag bryr mig helt enkelt inte om lite äldre småbarn ammas eller nä, det är upp till var och en, och jag tyckte det var lite väl hänsynslöst med de som gjorde statement att det var "äckligt" när de flesta där nog visste att du var den enda långtidsammande i tråden, om det sen var medveten klumpbildning eller bara tanklöshet vet jag ju inte men iaf. I en områdestråd, där de flesta dessutom vet vem folk är irl, tycker jag klimatet borde vara öppensinnat/tolerant så alla känner sig välkomna. Men alla tycker nog inte lika om den saken, endel kanske vill att det ska vara en sluten klubb för "rättroende". O det är ju lite trist isf. Det är så mycket coolare och intressantare med folk som tänker själva och går sin egen personliga väg, än de som bara följer flocken, vilket tyder på osäkerhet.