lördag 7 februari 2009

Det roliga med det hela

Är att göra roligt av allt som händer:)

Det här med att leva i nuet, så jag har väl aldrig tyckt att jag lyckas så jättebra med det, annat än små korta stunder (kanske när jag var liten). Men det finns såna som inte ens verkar försöka leva i nuet, som allmänt verkar ha en attityd till nuet som nåt man gör undan för att sen kunna göra undan något annat.

Nåt jag har lärt mig de senaste åren att tid inte är något obegränsat, tvärtom. Och även om själva tidsrymden kanske är obegränsad (vem vet) så en dag ligger man där och har kolat vippen.

Det här med hur man betraktar tiden olika märks extra bra i skolan. Hur endel stressar för att få färdigt för dagen och kunna fara hem, har tillochmed en lärare som tänker på det viset, funderar på att ta ett snack med h*n.
Jag tycker det inte är värt att skriva anteckningar så snabbt att handen värker bara för att få fara hem 20-30 minuter tidigare. Inte mycket extra "annat" man hinner på den tiden ändå.
Jag går iaf i skolan för att jag vill det, inte för att någon annan har tvingat mig.

Inga kommentarer: