onsdag 4 februari 2009

Ett par tjejsaker jag inte fattar

  • Det här med att byta kläder heela tiden, och gå och spegla o ha sig, byta igen o det.. Till vardags alltså. Att ta rena ovanpå-kläder varje dag, fast gårdagens är i helt okej skick. Jag fattar ännu mindre de föräldrar som är stolta över sina småtjejer om de beter sig så, dom bara "min dotter byter kläder tio gånger om dan". ??? Darn, jag skulle drunkna under tvätthögarna om jag hade barn med såna olater.
  • Fobin för kroppshår. Varför skulle det vara provocerande med t.ex. håriga ben -men bara på tjejer? Hår är bara hår och det är naturligt, alla har det. Att man rakar armhålorna så tycker jag personligen får det att bli mindre svettigt där, men annars, inte verkar det främst vara av egoistiska skäl folk rakar heller, mer "men vad ska andra tycka". Man kan ju fundera iaf, om "kraven" på det kommer utifrån eller inifrån.

Inga kommentarer: