lördag 13 december 2008

Snälla förstå

Kände egentligen för att putta ett inlägg i känsliga rummet på FL men skriver här istället.

Jag skriver inte blogg så ofta av anledningen att jag varken orkar eller vill. Jag är inte mer än en människa och jag måste göra prioriteringar. Annars kommer jag en dag att gå in i väggen och brinna upp.

Jag känner redan nu varningstecken på att väggen närmar sig, emellanåt så inget känns kul och det är som att "allt och alla" bara tar och tar av min energi (iaf mer än ger) och jag blir som en blöt trasa till sist.. Sur och bitter.

Jag hoppas på att få ladda batterierna lite under julhelgen.

Att vara ensamstående mamma och studerande tar på krafterna. Lilla N kräver sitt självklara, skolan kräver sitt (och det är ganska mycket, under skoltimmarna (8.30-16), så inte sitter vi bara och gör ingenting, vi har dessutom bara 3 raster varav en är matrasten), sen ska jag ännu orka sköta hushållet och dessutom försöka hålla i gång någon form av socialliv (leve msn!)...

Ärligt talat tiden räcker inte till!:(
Och den som får ta smällen är naturligtvis jag själv. Det är jag som ibland ramlar i säng utan att ha orkat borsta tänderna. Det är jag som bara får duscha typ hälften så ofta som jag egentligen vill (N badar två gånger i veckan o då passar jag ju på att duscha under tiden, men jag vill helst duscha åtm en gång till själv förutom det, men det är inte alltid jag orkar stiga upp så tidigt/stanna uppe så länge att jag får till den duschen, o lilla N brukar stå utanför o skrika om jag försöker duscha själv när han är vaken)..

Nåt jag speciellt har i trådarna är iaf hushållet, det kräver disk o städ o byk o matlagning o mera städ o o mera disk och det tar för f-n aldrig SLUT!!! *morr*
Jag är inte så supernöjd med att våra vardagar i princip bara består av att jag går i skola, lilla N på dagis, kommer hem, kockar, äter, jag/vi gör hushållsarbete och sen är det sovdags för lilla N... När ska man hinna göra nåt KUL IHOP, han o jag??

Sen avskyr jag min egen trötthet (pga mörker o för lite sömn varje natt) som gör att jag inte orkar leka med lilla N så mycket när det blir stunder över, när jag istället kanske ramlar ner på stolen vid datorn bara som ett slags vila.. Jag skulle ju egentligen inte behöva häcka på fl och idka det allmänna trynandet såpass ofta som jag gör. Och tröttheten gör också att jag är alltför tom i huvudet för att lyckas knåpa ihop någe vettiga texter här.

Inga kommentarer: