lördag 13 december 2008

Pepparkakor och lucia

Vad det kändes bra att skriva av sig om det där, var nog värt att va WT-mamma och blogga medan jag åt kv.mat:)

Idag har lilla N varit och lagat pepparkakor med sin farmor och lillasyster S och hennes mamma A. Jag var med en stund och gick sedan på stan en stund och köpte lite julklappar:)
När jag kom tibax blev det kaffe o saft o smörgåsar o färska pepparkakor.

Sen var vi hem o åt kv. mat och sen bar det av till stan igen och titta på luciatåget. Det var ovanligt kort detta år pga att inga dagis var med pga att stan hade julfest samtidigt (bra där).
Träffade lite bekanta på stan, N hittade dagiskompisen H, jag hittade en gammal bekant F, min låggelärare U med dotter L som jag var lite vän med på lågge, och kompis R med syster. Innan vi for hem tog vi ett varv på stan, genom esplanaden skenade en liten ponny i full galopp, den sprang sedan framför bilen oxå! Gissa om jag körde sakta. Den stannade först borta vid mariepark där den togs fast av några som var och rökte utanför. Jag tänkte jag skulle meddela ägarna vart den farit så jag for å sökte upp hästtransporten, där var en tjej som sa att dom andra redan va o letade efter ponnyn, den hade inte velat gå in i transporten. Tog ett varv till hamnen via o då kom dom gående med ponnyn:) Slutet gott allting gott, eller nåt:)

Nu väntar jag på att N ska slockna så jag kan få börja diska... Jei...
Glad lucia!

Inga kommentarer: