tisdag 9 december 2008

Matkaboil

Snodde en lista:)

favorit-maträtt: oxpytt med bearnaisesås, kyckling med frästa grönsaker, revbensspjäll, mammas potatisgröt, mammas fiskbullar:) (mamisfaktor I know)
favorit-krydda: vitlök
favorit-pålägg: smör, pickles, kaviar, jordnötskräm
favorit-frukost: den som någon annan gör i ordning:) Kaffe med mjölk är ett måste, gärna chokocappuccino
favorit-macka: långsamofin-bröd med pålägg
favorit-snabbmatställe: hesburger (Arizona-meal med paprikamajonäs som dipp)
favorit-pizza: med oxkött och bearnaisesås
favorit-snacks: cheesechips, ostbollar, jumbojuusto, hearts
favorit-grönsak: hmm.. Gul paprika, zuccini och selleri kanske.
favorit-frukt: jordgubbar, päron, banan, kiwi
favorit-skaldjur: tigerräkor
äckligaste mat: rödbetssallad, leverbiffar, janssons frestelse
favorit-dryck: vatten, juice, kaffe.. Och favvisar att dricka bara nångång; cola, oboy, öl
favorit-drink: måste tänka efter.. white russian, bacardicola, kossucola
favorit-shot: salmiak, jäger
äckligaste dryck: ljummen mjölk, kolsyrat vatten, whisky
finns alltid i mitt kylskåp: smör, ketchup, ägg, yogurt, morötter
finns alltid i min frys: is.. men oftast även pyttipanna, o nån påse med blandade grönsaker
mat jag oftast äter: pirog, hamburgare, leverlåda, kyckling, pasta m.köttfärsås.
mat jag är bäst på att laga: spenatplättar:) Eg. allt möjligt bara orken finns..
kokt/stekt/friterat: beror på omständigheterna:)
hemmalagat eller restaurang: hursomhelst.. Blir iaf glad av att få äta hemlagat som nån annan lagat:)
äta ensam eller äta med andra: tja.. jag äter aldrig ensam nowadays, men det kvittar eg:)
djur jag äter: nöt, kyckling, fisk typ lax, räkor och så sällan som möjligt: gris.
något jag skulle vilja äta som jag aldrig ätit: hmm.. bläckfisk:)

Inga kommentarer: