fredag 12 december 2008

Licens att jaga?

Angående folk som är ute efter "någon".. Som gör klart att de är på jakt.. De kan bara sväva vidare för min del.
För jag är inte bara "någon", jag är speciell. Det där med att leta, det blir fel eftersom poängen blir att själv ändra status/bli älskad. Det har inte med "någon" annan att göra så länge inte "någon" annan finns i bilden. Det som tänks på är egoistiska önskningar om tillfredsställelse eftersom "någon" inte är bundet med någon viss person som själv har några önskemål.. "Någon" har ingen personlighet, "någon" går inte att bli kär i.
Jag har inga problem med att va singel eftersom jag hellre träffar en människa jag inser att jag inte vill vara utan än bara "någon". Älskad är jag, avskydd oxå, och jag känner mig redan hel som människa..
Jag vill inte ha "någon" heller, inget tidsfördriv, ingen i-brist-på-bättre... Antar att ensamheten inte skrämmer mig speciellt mycket, även om det kan va mycket trevligt med sällskap.

Har ibland funderat helt på riktigt att VAD ska jag med karl till.. Jag frågade det en gång på FL t&m Fick både vettiga svar (kärlek, förståelse, närhet, glädje, ekonomiskt, bärkraft, kyssar, sällskap, intellektuellt utbyte) och de roliga svaren "diskmaskin" och "dildon blir så tråkigt i längden":D
Kanske jag bara inte hittat någon av lämpligt skrot och korn då ännu:)

Jag vet iaf mer hurdan partner som är olämplig för mig. Jag är inte det minsta sugen på situationen att det som rutin vid 5-tiden på dagen kommer hem en svettig karl från jobbet som vill ha mat på bordet och det meddetsamma, som efter maten antingen sitter vid tvn hela kvällen och zappar och kliar sig på pungen (som, om man tar fjärrkontrollen av honom eventuellt om han vill kan skruva ihop nåt med den lediga handen), eller sticker iväg på eget program, hobbies eller ut o super skallen av sig och som sedan kommer hem tillbaka sent bara för att slockna, kanske på soffan t&m, och ligga och snarka. En sådan tönt klarar jag mig bättre utan! konstigt va;P

Inga kommentarer: