söndag 30 november 2008

(utdraget) Födelsedagsfirande

Nu är lilla N färdigfirad för i år iaf:)

Det började förra helgen med att mormor och morfar (N´s alltså) kom över på visit, på lördagen så for vi och åt lunch på Wirrans och sedan blev det prinsesstårta och ljusutblåsning vid kaffet, N fick juice.
I present fick han då, av mina föräldrar: en bok med Bamse, en cd med Bamsesånger om siffror och en slags halsduk där namnet var broderat. Av släkten (P&co) två isbjörnskramisar.

I onsdags blev N firad på dagis med sång plus att han fick ett kort.
Efter dagis for vi till Mattsons café och åt varsin bit princesstårta och drack trip. I present av mig fick han en bilmatta. På torsdagen fick N en till present av mig, ett halsband med hjärta.
Hade inte haft möjlighet att smyga in till stan och shoppa det tidigare:)

På lördagkvällen kom det släktingar, faster E med make B, J och lilla S. E&B hade köpt färgpennor och häfte i present, J gav kläder, två tröjor och ett par byxor. De hade även med sig presenter från faster M med make C, två småbilar och ett memoryspel.
På söndagen kom vännen A med kottarna L och A, de gav ett paket som innehöll en riddare med häst i rustning:) Sedan kom även vännen H som hade fixat en monstertruck:)
Denna helg åts det hemlagad tårta, svampkakarecept med grädde och banan inuti och på kiwi, mango, ananas och mera banan plus grädde o vaniljsås. O det dracks juice o kejf. Skönaste firningsdagen var väl idag det tror jag:)

1 kommentar:

Anonym sa...

du har en utmärkelse i min blogg. dit å kolla...