måndag 24 november 2008

Förhållanden och 5+1

Ja nu blev det spännande va;)

Tänkte inte skriva sådär jättepersonligt utan saxar och kommenterar lite:)

En kille som tycker såhär är inte min typ:
"för mig är 6 i ett förhållande väldigt viktigt det e ju det som skiljer förhållande till att man bara lever ihop med en kompis sen lär man sig ju om den andra pers på ett djupare plan hela tiden" (fr. FL)
Så man är bara kompisar om man är ett par och inte har 6? Jonä. Vart har kärleken tagit vägen??? Visst kan man känna kärlek för vänner också, precis som man ju också känner kärlek till sina barn, men ändå, den mellan partners, nog borde den vara lite mer speciell än att den kan skalas av till "ett par kompisar som har 6"?? KK heter väl sånt?
Den där gnistan, finns den bara på det fysiska planet? Jag vägrar ha det så, jag vill iaf ha själslig närhet.
Jag hittade även dessa i mitt tycke vettiga rader på FL:
"I ett fungerande förhållande betyder 6 c:a 10%
I ett icke fungerande förhållande betyder 6 c:a 90%"
Förresten, med logiken att ett förhållande utan 6 inte är ett förhållande utan vänskap, borde ju 6 utan förhållande måsta vara ett förhållande ändå, pga sexet. Trots att känslorna bara är pilskhet.

Visst 6 kan vara en bit av ett förhållande men jag tycker för egen del att det inte ska vara navet som allt snurrar runt. Balans för tusan.

En sak, kanske man borde diskutera/förklara när det är förhållande på g är det här med sexsug.. det är ju individuellt hur mycket det lockar menar jag.

På skoj googlade jag: "förhållande utan 6" det kunde typ ingen tänka sig.
Borde det inte vara känslor ist för behov som styr ett förhållande?

Sen gällande det omvända, 6 utan förhållande så finns det tydligen fördomar att det inte är något tjejer klarar av.. Bah säger jag om det, vet flera som tar för sig och trivs med det, och det tycker jag det inte är nåt fel med, även om det inte är min grej.

Sådärja, det blev väl lagom rafflande? ;)

Inga kommentarer: