söndag 8 mars 2009

Listor

En sån här lista har jag i ett gammalt anteckningsblock...
Och den gäller ännu:)

IDEAL KARLTYP

(egenskaper)
  • Humor
  • Ärlighet
  • Pålitlighet
  • Engagemang
  • Fräschet
  • Artighet
  • Kommunikativ
  • Vettiga åsikter, gärna kreativa men genomtänkta och baserade på sunt förnuft
  • Liknande värderingar
  • Mogenhet, vet vem han är och vad han vill, har självkänsla och inre trygghet, har växt upp
  • Gärna kockintresse:)
  • Gosig
  • Snygg, i mina ögon då förstås:p
  • Utan bekymmersamt ex
  • Förmåga att lyssna
  • Generös
  • Empatisk
  • Uppskattande
  • Intelligent
  • Öppensinnad
  • Barnkär

Egenskaper jag däremot aktar mig för...

  • Överdriven gnällighet, bitterhet, självömkan "ynkryggighet"
  • Introverthet
  • Extrem osäkerhet
  • Likgiltighet dvs oengagerad (jag är inte sån som bara "tar någon till min")
  • Alkohol-/drog-/spelproblem (inkl dataspel, i synnerhet våldsspel)
  • Otrohet och lögner
  • Aggression och manipulation
  • Överdriven lathet "soffpotatis"

Inga kommentarer: