måndag 2 mars 2009

Gnäll...

Huu.. jag kollade idag på en såndära bmi-kurva. Jag är precis på gränsen till småfet (lätt övervikt). Blää...
Nu får det bli andra bullar än kanelgrifflar.
Om jag säger så, jag skulle kunna väga 10 kg mindre än vad jag gör och ändå inte vara underviktig. Tänk, det är 10 flaskor ketchup det..

Jag får vackert inse; jag kan inte äta vad som helst i vilka mängder som helst/när som helst/ hur länge som helst och ändå inte gå upp i vikt (vääldigt långsamt men ändå). Speciellt inte i kombination med typ noll motion, vilket det blivit sen i höstas (pga långa tröttsamma dagar i skolbänken).
Nu blir det hepp hepp!:) Lite mindre energirik mat och lite mera motion. Gi-mat.
Dags att bitcha till sig lite.
Ja, det är lättare att bara sitta på rumpan än att ta itu med projekt långpromenad eller fara och simma. Men, minsta motståndets väg är inte alltid den bästa .

Nån som vill hänga på och bli sportig? ;)

Inga kommentarer: