söndag 29 mars 2009

Har ju glömt att rapportera..

Jag håller på testar no poo. Och det funkar verkligen! :)
Har donat med det nu i en vecka.
Jag kör balsamtvätt, med Suomalainen Hiushoito.

Anledningen till att jag var nyfiken på att prova detta är att jag är så trött på kampen för det rena håret. Jag brukar va den eviga losern i den kampen, med ett hår som blir flottigt efter någon dag samtidigt som jag inte har tid eller ork att tvätta håret såpass ofta. Plus att min hårbotten blir arg och kliande när jag "tagit mig i kragen" och faktiskt tvättat håret varannan dag.

Håret blir verkligen rent med balsam, hur konstigt det än kan låta. Fast egentligen är det inte så märkligt, lika löser lika. Enda kluriga är att få balsamet ordentligt ur hårlängderna, man måste skölja ganska länge, annars blir det kvar balsam i håret och längderna blir stripiga samtidigt som det är rent vid hårbotten.
Jag är glad och hårbotten är glad:) Och håret håller sig längre rent och är enklare att borsta.

Min inspirationskälla till detta är förstås Lady Dahmer och resten av no poo-anhängarna på FL.
Startinfo för den nyfikna finns här

Inga kommentarer: