söndag 1 mars 2009

Inredning!

Jag läste i en smårolig tråd på FL och blev inspirerad att göra en egen lista över vad jag tycker är snyggt och fult:) Tråden heter "det fulaste du vet hemma hos andra" så därför blev "off"-listan längre.

On

  • svarta vitvaror:) Skulle va helt jees.. har inte dock
  • fint mönstrat kakel
  • takfläkt
  • pimpat toalettlock
  • ett 50-tals tvskåp *vill ha*
  • stjärnor
  • medaljongmönster
  • kitsch *hello kitty, rosa grejer, leopardmönster, lurviga saker... * i lagom mängd

Off

  • gigantisk tv placerad centralt som på ett altare
  • marint tema dvs blått-vitt-rött båtar osv
  • små virkade dukar här som där skulle iaf inte passa i mitt hem
  • risig på sånt här med träslag och betsningar men möbler av sånt trä som är lackat eller nåt så det ser påpissat ut
  • plastfrukter och plastblommor
  • plastgolv, det hjälper inte att det ska se ut som trä
  • mattor på wc, fresh??? Speciellt med en precis framför wc-stolen:)
  • färgen aprikos.. Orange är inte heller någon höjdare
  • 70-talsmöbler i murriga färger
  • marimekkoblommorna

Edit: Detta handlar alltså om smak, vad jag vill och inte vill ha hemma, jag brukar inte glana så mycket på hur andra har det så ta inte illa upp om ni råkar ha nåt som är på min off-lista! (det har jag tillochmed själv haha:)

Inga kommentarer: