lördag 19 september 2009

Vi hade iaf tur med vädret..

Jaha, äntligen va man hemma iaf.. Sku behöva kocka nåt men orkar inte riktigt ännu.

Va på folkrace idag då, siktade som vanligt på att komma dit tills det började dvs kl. 11 vilket ju inte är så jäla tidigt men lyckades man, nää som vanligt kom vi sent , just före 12, fast det är ändå tidigare än vanligt. Men men, måsta bara hoppa i duschen före, och N ville bada. Jag vill inte gå runt bland folk o lukta skit nej.
Så vi missade herr R, som tvinnat iväg, fast "fru" R och "barn" R va där iaf=) Någe stolar fick vi inte med oss som vanligt i hastigheten, så d blev att stå mesta tiden bara. Var till kiosken och shoppade lite stopp-i-magen, när jag sku ha kaffe va mjölken sluuut, typiskt.
Andra rundan till kiosken så på vägen därifrån lyckades N tappa sin ena korv inte mindre än TRE gånger, jippii... O den måsta jag ta upp o torka av tyckte han då.

Sen tjopp därifrån, for till jobbet med N, kollade hur d gick för dom där med förberedelserna inför morgondagen och drack lite kaffe och juice. Sen var vi på rundvandring, tittade på bilarna, traktorerna, fyrhjulingen, trynade i växthusen osså plockade vi lite blåbär:) D va nice.

Sen for vi o trynade till Pellas, kom bara till halmhoppningen o där skenade N runt i en timme på balarna typ.. Hoppas han slocknar tidigt ikv för d va verkligen astrist att bara stå där o titta på.. Vågade inte vända ryggen till o gå o se på nåt annat för då vet man ju säkert som ögat att det skulle hänt nåt, att han sku fumppat nerför en bal huvudföre eller nåt liknande. Han ville ju aldrig därifrån så d va bara att nappa tag i han till sist o dra bort surpuppan. Sen va vi o smakade på lite ost o herrn blev på bättre humör iaf. Säga vad man vill men han är inte långsint.

Sen äntligen for vi hem, N tyckte vi sku fara någon annanstans men se det tyckte inte jag. Hemma på parkeringen upptäckte jag att en mindre lampa fram på bilen lossnat o hängde som ett dött öga frampå.. JEIII, not. Försökte pula tillbaka lampan medan N vrålade av otålighet. Det gick ju måttligt bra. Jäkla skitgrejer. Vete f-n vad som hänt, ha inte tatchat i någonstans med bilen vad jag vet, kanske nåt lim lossnat pga att jag tvättade bilen igår.

Happ satt mig här för att vila lite, va så trött att jag nästan lipade när vi precis kom hem. Man ska som bara orka orka orka med alla minikonflikter, små olyckor och gnäll hela tiden. Jag gör mitt bästa för att va en bra förälder o aktivera mitt barn, göra roliga saker, och så är tacken man får en massa missnöjdhet o "dumma mamma!". O jo man blir ju som man umgås och börjar till sist tro på vad man får höra.
Därför detta gnäll idag. O här sitter man i röran, det ser ut som efter ett mindre bombnedslag här. O ska va inspirerad att kocka något. Jo jag tackar.
EDIT: Jag låter ju för tussan som min egen morsa i det här stycket:D Åh nej hjälp:)

Aaaa jag tror jag behöver semester från hela livet eller nåt.

Inga kommentarer: