lördag 26 september 2009

En hurtbulle-wannabees klagan

Idag ha vi varit till simhallen för första gången på läänge. Sedan var vi till boden.

Är bara hemma och lodar nu. Borde väl njuta av lugnet, men känns egentligen lite si och så. Mular in ostbågar när jag borde äta ordentlig mat. Lagade iofs just riktig mat men mest bara åt N.
Borde börja ett nytt liv men orkar knappt hålla igång det liv jag redan har. Eller kanske är det det som är grejen. Nåt som ska ge energi är att motionera.
Vet inte hur tusan man ska lyckas motionera som helt ensamstående mamma!?!
Visst vi drar en danssession här hemma i vardagsrummet ibland:) MEN det räcker ju inte. Promenader ska man komma långt på sägs det, men N vill inte åka kärra och går han själv blir det oftast snigelsafari.. Grejen är ju att man ska få upp pulsen lite. Det enda han vill är åka bil och det är ju inte såå sportigt dårå.

Jag hade hoppats att få simma lite i simhallen idag men av det vart det inget. Vi har tydligen varit för sällan till simhallen, N var på miniplask för ett par år sedan och då plaskade han glatt på med sina flytdynor. Nu är han livrädd för djupt vatten och klamrar sig bara fast vid mig om jag försöker få han att simma. Allt han vill är stå i knä-midjedjupt vatten och leka med sina badleksaker. Några marthor ockuperade dessutom terapibassängen så vi fick gå till barnbassängen. Ärligt talat det sög nalle, riktigt trist, jag blev nästan avis på en mamma som satt brevid bassängen och läste en skvallertidning.
Jag är väl kanske inte som alla andra men jag tycker inte det är så hejsan att bara titta på när mitt barn tjoar i vattnet, jag vill simma och tjoa själv *ego*

Lägg till sen att man oftast sitter o jäser vid datorn om kvällarna när kotten sover, och dessutom oftast mådar in någonting mindre nyttigt... Inte konstigt att många mammor är överviktiga. Snart är jag nog superfet.

ps. skyller detta inläggs uppkomst på min omtänksamma massör som tyckte jag sku behöva sköta om mig själv.ds

Inga kommentarer: