lördag 12 september 2009

Mitt liv, med blogg eller utan?

Tänkte lite på det, att man kan ju fråga sig om det alls är någon idé att hålla igång den här bloggen?

Som det är nu skriver jag ju mest för min egen skull. Jag vet att det inte är många stackare som tar sig hit och läser iaf. Det är väl kanske så, att ska man ha en blogg skall man ha tid för den också.

Och tid är en begränsad vara, iaf i mitt liv. Det ÄR helt enkelt bara såhär nu, att jag är en helt ensamstående mamma och jag jobbar 90% av heltid.
Jag måste verkligen prioritera. Välja och välja bort. Och fundera igen.

Och det är allvar. Det ofrånkomliga hushållsarbetet irriterar mig eftersom det tar tid jag inte vill offra på sådant. Jag kan inte skyffla över det på någon annan. Inte ens sådant som kallas "karlgöra":D Men att verkligen fixa allt, för det gör jag ju oftast, det är något jag är stolt över:) Även om jag inte orkar diska precis varje dag.
Bdw det s.k. karlgörat är en minimal del av det hela kan jag säga. Rensa ett avlopp nångång, tvätta och städa bilen nångång, och föra den på verkstad. Avlopp är väldigt äckligt att joxa med men trevligt när det är klart:) Jag är väl ärligt talat lite osäker på vad allt som räknas till karlgöra, men jag behöver i vilket fall som helst aldrig stå med tummarna mitt i händerna och rådjursögonen blanka för nån extra-ben-försedd varelse:D

Det är ju trevligt att ha en dator, men svårt med tiden för den. Eftersom jag jobbar hela dagarna vill jag umgås med mitt barn om kvällarna när han är vaken... Vilket han är relativt länge för att vara en 3-åring. Sedan är det bara ett par timmar innan jag själv måste gå och knoppa in för att komma upp i vettig tid på morgonen och fungera optimalt om dagarna. Och den tiden ska jag hinna göra allt "barnfritt" på. Då ska man pula med papper, göra allt klart för morgondagen inkl ev ogjort hushållsjobb, och sedan tiden som blir kvar kan man sitta vid datorn. Allvarligt så det är ytterst sällan jag ser på en film eller läser en bok sedan jag skaffade dator :-o
Och det enda tv jag ser är i princip barnkanalen (älskar "småkryp" haha), nångång kan jag se lite på discovery typ.

Sedan det här med att skriva funderingar och sådant..
Endel är ju sådana att de älskar att ha 1000 bollar i luften, dvs ha en massa på gång samtidigt som sakerna snabbt görs och effektivt och de störs inte av att bli avbrutna.
Jag lyfter på hatten för dem, men är själv verkligen inte den typen av människa. Jag skulle bara få magsår;) Jag vill helst göra en sak i taget, få koncentrera mig på det och göra det i min takt (jag har turbo men använder den helst inte;) och få vara ifred, gillar ej att bli avbruten (nej jag har inte tänkt skaffa många barn haha)...

Jag älskar mitt barn och trivs i stort med mitt liv men det blir inte mycket nerskrivet så som det är nu nej.

Jaja, får se hur jag gör.

*

Inga kommentarer: