onsdag 10 juni 2009

Vi rymde hemifrån idag:)

Jess det gjorde vi.

For efter jobb och dagis till stan och åt pizza, och var sedan och körde runt lite. Var ut till Hammarland, satt och chillade en stund vid marsundsbron och sniffade havsluft:)
Cruisade också förbi mitt lilla drömhus:) Det är vitt, i rappad sten och har rosenbuskar runt trädgården. Jag tror det är någons sommarhus, fint som tusan är det enligt mig iaf.
Det är annars så underbart fint på Åland bara man tar sig lite tid att titta.
Lagom tills vi närmade oss hemåt tittade solen fram, så då stannade vi vid kiosken och åt glass. Jag tog en kinuski-valnöt och lilla N en päron. Han skulle allra helst vilja ha en BLÅ glass men såna har de inte, så då får en grön duga hehe.

Helt jees att överge vardagen hemma för ett litet tag, man behöver inte ens lämna ön, bara ta lite andra vägar än de vanliga:)
Passar perfekt då man spunkat på att diska, tvätta, städa, handla det vanliga på matbutiken och tjata på sitt barn om diverse rutiner.
Bdw det där med att få tvättkorgen tom som endel kämpar med försöker jag inte ens. Händer det så händer det:) Och det gör det ju ibland.

*

Inga kommentarer: