tisdag 2 juni 2009

<3

Jag älskar eteriska oljor! :)



*sniffar på mitt nytvättade hår med doft av rosmarin och lavendel*



(har pimpat mitt tvättbalsam, delat upp det i två byttor, ena är då berikat med rosmarin och är för tvätt, det andra är för längder och berikat med lavendel, jojobaolja och äppelcidervinäger).




Det är balsamet i mitten jag använder. Det till höger är min duschkräm som förvisso inte är speciellt no poo´ig, men flaskan är bedårande tycker jag:) Och det doftar så gott. Balsamet till vänster var lite väl rengörande för att min känsliga hårbotten skulle gilla det, så det har hamnat på hyllan, att tas fram nångång bara och grovrengöra med när jag inte orkar joxa med bikarbonat. Det kan dock rekommenderas att testa med för skeptiker till no poo som inte tror på att håret blir rent med balsam:) Det kan iofs bikarbonat+ ÄCV också. Den metoden är absolut bäst eg. Iaf för mig:)

Nej nu ska jag sluta nöta och ta natten:)

Inga kommentarer: