lördag 9 maj 2009

Saturnus´dag

Så varde helg, najs najs. Det regnar ute, gör gott åt allt som växer.
Idag ska det nog mest tas det lugnt. Kan va bra ibland det med:)
Får väl se om det blir att gå ut nått eller ej. Jag vet en viss junior som gillar att hoppa i vattenpölar iaf:) Det där minns jag själv hur fruktansvärt roligt det var, på gården utanför radhuset jag bodde i som liten kunde det bli enorma vattenpölar som jag och min kompis A brukade springa i:) Farligt farligt men härligt härligt.

På måndag blir det börja jobba.. För skolan den är slut. Saknar redan mina goa klasskompisar:( Gossarna var med i tidningen nyligen bdw, länk.
Själv höll jag mig undan hehe:p Nä men jag var hemma med sjukt barn den dagen.

Utbildningen har varit vettlöst rolig iaf, lantis rockar!
Tillochmed slutarbetet var roligt ibland haha, fast emellanåt stressigt också. Jag gjorde ett projekt om en ekologisk gård med köttdjur och spannmål och alla ekonomiska beräkningar och budgetar som hör till när man startar ett företag. Världens bästa ekonomilärare finns på den skolan iaf!

Edit: kom på en sak det högst troligt blir att göra idag: måda in sandwich-glass från glassbilen:) Shoppade från den igår, spännande det ju, speciellt för lilla N. Tack o lov lät han bli att sjunga för glassbilsgubben "vi lurar små barn, vi lurar små barn, på deras veckopeng.." :P

Inga kommentarer: